HOWL

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HOWL

YEAR: 2021- (concept/in development)
ROLE: Game Designer

HOWL is an in-development conceptual horror VR game intended to offer cathartic release to players by simulating a space in which they can confront their own existential dread. Players confront an unknown entity of exponentially greater size, which they must hold at bay with their own vocal input – whether by singing, talking, or screaming.

In other words, players must literally "howl into the abyss."

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HOWL は現在開発中の、プレイヤーの実存的な畏怖を挑戦することによるカタルシスをさせようとするVRゲームである。プレイヤーは指数的に膨れる不明な「存在」を、歌であろうと叫びであろうと、自分の声で抵抗しようとする。

つまり、プレイヤーは文字通り「深淵に叫ぶ(ハウル)」しかない。

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Development materials demonstrating scale change

The game records all of the player's vocalizations, which the Entity plays back to the player through a variety of audio filters. The Entity eventually grows to the size of a planet, making the scale of the game cosmic in nature.
 

プレイヤーの発声は全部記録されて、「存在」はオーディオ・フィルターで弄られたその発声を再生する。結局、「存在」は惑星の大きさになるので、ゲームのスケールはまさにコズミック。